Můj denní jídelníček

11.4.16

Zdravím Vás všechny.
Jak už jsem se v jednom z mých předešlých článků zmínila, nějak víc se zajímám o zdravou stravu a o všechno kolem ní. Tak mě napadlo, že bych Vám řekla jak jsem k tomu došla a jak to u mě funguje.

Někdy v osmé jsem zašla za výživovou poradkyní, aby mi poradila jak změnit jídelníček. Dostala jsem takový tenký časopis, kde byla moje diagnostika a potraviny kdy a co můžu jíst. Třeba jaký bych měla mít srdeční tep při sportování, kolik bych měla mít procent tuku. Jídelníček jsem měla rozdělený na snídani, svačiny, oběd a večeři. U každého zvlášť bylo asi sedm typů, co jsem si mohla dát ke snídani. Držela jsem se toho. Bohužel výsledek nebyl takový jaký jsem chtěla. Příčinou toho bylo nedostatek času a pohybu, tudíž nevěnovala  jsem se tomu na 100%. U tohohle se mi utvrdila teorie, že nejde něco dělat jen na poloviční úsilí, prostě to nejde. Tedy u mě ne.

Momentálně teď jím výhradně bílkoviny, zeleninu a ovoce. O víkendech si sem tam dopřeji, nebo mi zeslábne vůle a přátelé mě přemluví k jídlu, které vím že bych neměla jíst. Snažím se držet hubnoucí jídelníček, ne energetický ve kterém máte zdravé sacharidy, aby Vám dodaly energii při každodenním sportování.


Ke snídani mi nejvíce vyhovuje sladká snídaně, většinou je to tvaroh cottage s nakrájeným ovocem a malou lžičkou medu. Nejde to úplně k sobě, ale začala jsem k němu pít Bio zelený čaj Matcha. Je to jemně mletý zelený čaj s obsahem vitamínů A, C a E. Zrychluje spalování, dodá člověku výrazně větší energii. 

Mé svačiny se často skládají z ovoce a nějaké té bílkoviny (př: jablko, plátkový sýr nebo bílý, řecký jogurt). K obědu mám polévky nebo zeleninu (př: farmářský salát od UGA, můj nejoblíbenější). Odpoledne jím už jen zeleninu nebo bílkoviny. Často si dělám rajče nakrájené na plátky, pomazané žervé (je to jako lučina, ale má lepší složení). K večeři mívám salát a kousek masa (nově jsem začala jíst salát s rukolou, rajčátky a paprikou, maso jím převážně krůtí na grilu, naložené v koření). Nějak takhle jím přes den. Když máte chutě sníst celou čokoládu nebo pytlík chipsů, za sebe bych doporučila nepražené oříšky nebo sušené ovoce. Samozřejmě s mírou, třeba jen hrstičku dýňových semínek. To asi bude vše.







You Might Also Like

0 komentářů

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe